Skip to content

Mendicitat Legal

diciembre 6, 2011

Article 35.- Normes de conducta
1. Es prohibeixen aquelles conductes que, sota l’apariència de mendicitat, representin actituds coactives o d’assetjament, o obstaculitzin i impedeixi de manera intencionada el lliure trànsit dels ciutadans i ciutadanes pels espais públics. Llei d’ordenança cívica de Barcelona

S’acosten les festes de Nadal i pels carrers de Barcelona i àrea metropolitana es multiplica el nombre de persones que et preguntaran si vols fer-te soci d’alguna ONG utilitzant mètodes a vegades invasius sobre els vianants. Qui no s’ha trobat en la situació de veure’s perseguit per una persona amb carpeta, una samarreta d’UNICEF, GREENPEACE o ALDEAS INFANTILES; i un enorme somriure que et porta a creure que lliguen amb tu? No és això mendicitat amb actitud d’assetjament?

Pel que sembla aquests grups aprofiten la ben entesa amb l’ajuntament per tal d’actuar amb total llibertat, o paguen alguna cosa per tal de poder exercir d’aquesta manera, sinó és així, no s’entén com es permeten aquestes actituds. D’entre les moltes experiències que he viscut amb aquest pobres treballadors que fan el que els manen, m’he trobat amb frases com: No m’ho crec que tinguis un examen a les 16h! No tens cara de tenir una reunió ara! Si tens diners per fer-te un cafè cada dia, també per apadrinar un nen… i en moments com ara ser assetjat en un semàfor, tenir el pas completament barrat per dues o tres persones, ser parat dues vegades seguides en menys de cinc metres…

Sembla ser que la doble moral del civisme de la Barcelona “cool” troba lleig pels turistes els pobres demanant al carrer però no a gent de ONG’s. Per part meva trobo les dues accions igual de reprovables, és més, el primer és per necessitat, en canvi el segon és una forma més de publicitat, semblant aquells homes-cartell que poblaven els carrers anys enrere. Fart em tenen i cada cop sembla més difícil treure-se’ls de sobre, fent-te sentir que si no caus a la seva trampa ets un etnocentrista insolidari egoista.

Per finalitzar, unes quantes respostes que es poden donar:

  • Em queden 20€ per acabar el mes i ningú m’ajudarà.
  • Estic en una època pessimista de la vida en que no tinc cap mena de confiança amb la humanitat, per mi seria millor que moríssim tots ja.
  • Estic a l’ATUR, si em dones feina potser…
  • Perdo el tren (encara que no hi hagi parada a prop)
  • Ho haig de preguntar a la meva família.
  • Ja sóc soci de tres ONG’s diferents. (Aquest malgrat ho diguis de veritat no s’ho creuen)
  • Ho sento però amb mi estas perdent el temps.
2 comentarios leave one →
  1. diciembre 6, 2011 11:54 am

    Només de pensar-hi ja em fa pal!! Quina ràbia quan estàs al Zurich esperant algú i se’t planta una d’aquestes persones amb la maleïda carpeteta a la mà. El dolent és que la opció del “Tinc pressa” no val!!!
    Sembla mentida que hagis trigat tant a fer un post sobre això!!

    • diciembre 7, 2011 5:32 pm

      Volia aprofitar per fer-lo en aquestes dates pq és quan es multipliquen, a part que el cabreig ja comença a ser majúscul quan te’ls trobes per la rambla o la Farga de L’Hospitalet.

Responder

